7.6.17

AADG

AADG
Apa Ada Dengan Gelaran


A friend of mine dari dulu mengajak aku nak register event full marathon. AKu pasti he means well tapi aku seperti biasa sentiasa akan menolak. Atas satu sebab utama. Aku takut. Ya aku takut bahawa lutut kiri aku tak cukup kuat nak endure the pain for the whole process untuk selesaikan full marathon.
Lutut kiri aku adalah ongoing problem since 2003 sejak aku mula aktif aktiviti rekreasi kat kolej. Bila mula kerja aku cuba berbasikal lutut kembali ok dan membawa aku menjumpai juga sukan larian. Jika terlebih sukan lutut kiri akan mula buat hal dan bagi tanda2 nak jam. 
Sebab konsep aku mudah, kau patut buat apa perkara yang kau suka dalam hidup asalkan ia tidak memudaratkan dan tak menyusahkan kau. 
Which brings me to the question here, ada apa dengan gelaran? adalah jika kau minat berlari tetapi tak pernah lari distance full marathon, you a less than a runner? Adakah anda berada di kasta berbeza jika bukan pernah buat full marathon? Does the title marathoner that important to you?
Is it better to suffer as long as U are a full marathon Finisher? 
So its up to U to decide who U are. Untuk aku, aku dah tau apa jawapan aku. 

No comments: